Budowa S-8, odcinek Wrocław – Psie Pole – Syców, Etap I – Mota Engine
Notex GX 50S
Notex GX 50/50S
Geocetex 125 PES
Budowa S-8, odcinek Wrocław – Psie Pole – Syców
Etap I, wezeł Pawłowice – wezeł Dabrowa
Lokalizacja: Wrocław – Oleśnica, województwo dolnośląskie, Polska
Zamawiający: GDDKiA oddział we Wrocławiu
Wykonawca: MOTA-ENGIL CENTRAL EUROPE S.A.
Data: od 02.2011
Rodzaj materiału oraz ilości:
- Notex GX 50S – 255 000 m2
- Notex GX 50/50S – 92 000 m2
- Geocetex 125 PES – 137 000 m2
Projekt zakładał wykonanie 22 km drogi ekspresowej, dwujezdniowej, obierającej ruch z nowo powstałej autostradowej obwodnicy Wrocławia A-8 pojazdów kierujących się ku Warszawie. Etap I o którym mowa zawiera kilka ciekawych rozwiązań inżynierskich, m.in. węzeł „Łozina” z wiaduktem o dźwigarach wykonanych z kablobetonu.
Dzięki współpracy wykonawcy z projektantem oraz rozwiązaniom konstrukcyjnym proponowanym przez firmę Konvers, generalny wykonawca poczynił oszczędności przy zakupie i instalacji geosiatek oraz przy tworzeniu zamiennej koncepcji wykonania wzmocnień skarp i podstaw nasypów. Dzięki utrzymaniu krótkiego czasu instalacji (24h) jak również odpowiedniej metody instalacji, możliwe było zastosowanie geosiatek poliestrowych Notex GX o specjalnej strukturze, nie posiadających pokrycia polimerowego. Dodatkowym atutem geosiatek Notex GX jest mały rozmiar oczek, co pozwala na zastosowanie materiału o mniejszym uziarnieniu, bez wykonywania warstwy pośredniej z geowłókniny. Materiałem konstrukcyjnym jest piasek średni. Natomiast geowłóknina użyta na tym projekcie stanowiła warstwę separacyjną w konstrukcjach dróg technologicznych.

